Östervångskolan

Förra helgen vart jag på Östervångskolan, då jag har teckenspråk som andraspråk här hemma. Anledningen till det är för att min lillasyster är döv. Hon har ett implantat i hjärnan som är kopplt till hörselgångarna eller något liknande. Svårt att hålla koll exakt på vad det är läkare lyckas med idag, men hon hör iallafall när hon har sitt CI (implantatet) på sig, och det kan hon ha alla gånger förutom när hon badar, har kontakt med gummi eller något liknande, sover och när hon allmänt inte känner för att ha det på sig. Jag var där, för att lära mig mer teckenspråk trots att jag har haft det som andraspråk i hemmet nu under 6 ½ år. Hehe. Men här kommer lite bilder ifrån helgen. Puss!
 
/ Nicole

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback